Jak vložit peníze na účet

Pro vložení prostředků v každé měně je využíván zvláštní bankovní účet, často jsou rozdílné i banky nebo země, ve kterých banky sídlí. Bankovní spojení pro zaslání Vašeho vkladu získáte při vytváření oznámení o vkladu, které je nutné vytvořit při každém bankovním převodu. Toto oznámení je možné vytvořit i zpětně.

Před zasláním platby se ujistěte, že prostředky posíláte na bankovní účet, který je pro vámi zvolenou měnu určený. Pokud pošlete vklad v na bankovní účet pro jinou měnu, nebude možné vklad připsat a zároveň může při vrácení platby dojít k měnovým konverzím, které pro vás budou ve výsledku nevýhodné.

Vklady v CZK jsou posílány do Německa. Vaše banka Vám může naúčtovat poplatek za odchozí zahraniční platbu nebo za využití korespondenční banky. Na otevření účtu pro CZK v ČR pracujeme, bohužel nemáme informace kdy a jestli se tak stane.

Otevřete si v prohlížeči webovou stránku www.lynxbroker.cz a přihlaste se do Správy účtu.

V levé části obrazovky klikněte na možnost Deposit 1.

1

Po pravé straně vyberte měnu 1 , kterou chcete vložit. Následně klikněte na Get Instructions 2 pro uložení nového bankovního účtu.

1
2
Zakliknutím Yes u Save Bank Information 1 si dané informace uložíte pro budoucí užití. U položky Sending Institution 2 zadejte název Vaší banky a u Account Number 3 doplňte číslo Vašeho bankovní účtu. V kolonka Account Nickname 4 si nastavíte název, pod kterým si systém tento Váš konkrétní bankovní účet uloží. Do pole Deposit Amount 5 zadejte částku, kterou chcete vložit. Řádek Memo není potřeba vyplňovat. Pokud posíláte jednorázový vklad, nechte políčko u věty “Make this a recurring transaction?” nezaškrtnuté. Následně vpravo dole klikněte na Get Wire Instructions 6.

1
2
3
4
5
6
Na další obrazovce se Vám zobrazí bankovní spojení pro vklad v dané měně. Při zadávání platby ve Vašem bankovnictví nezapomeňte uvést do zprávy pro příjemce číslo Vašeho investičního účtu a Vaše jméno. Bude vždy ve formátu U1234567 / jméno příjmení (bez diakritiky) 1 .

1
Nezasílejte prostředky přímo do korespondenční banky! O tom, zda je potřeba korespondeční banku využít a jak je případně potřeba tuto záležitost vyplnit ve Vašem internetovém bankovnictví, se prosím informujte ve své bance.

Wire funds to – banka příjemce a její adresa

Bank account Title & Address – příjemce platby a jeho adresa

IBAN – číslo účtu příjemce v mezinárodním formátu IBAN

Payment reference – zpráva pro příjemce, kterou používáme namísto VS

Correspondent bank – korespondenční banka a její údaje

Pokud chcete vložit peníze z účtu, který již máte v platformě uložený, klikněte na Use this Method 1. Pokud si chcete zkontrolovat uložené informace, klikněte na písmeno i v modrém kruhu 2.

1
2
V takovémto případě máte předvyplněné informace o účtu a měně, stačí tedy jen zadat částku do Deposit Amount 1 a následně potvrdit kliknutím na Get Wire Instructions 2.

1
2
Na další obrazovce se Vám zobrazí bankovní spojení pro vklad v dané měně. Při zadávání platby ve Vašem bankovnictví nezapomeňte uvést do zprávy pro příjemce číslo Vašeho investičního účtu a Vaše jméno. Bude vždy ve formátu U1234567 / jméno příjmení (bez diakritiky) 1.

1
Nezasílejte prostředky přímo do korespondenční banky! O tom, zda je potřeba korespondeční banku využít a jak je případně potřeba tuto záležitost vyplnit ve Vašem internetovém bankovnictví, se prosím informujte ve své bance.

Wire funds to – banka příjemce a její adresa

SWIFT/BIC kód – kód banky příjemce

Bank account Title & Address – příjemce platby a jeho adresa

International Bank Account Number – číslo účtu příjemce v mezinárodním formátu IBAN

Payment reference – zpráva pro příjemce, kterou používáme namísto VS

Correspondent bank – korespondenční banka a její údaje

Kdy mohu peníze očekávat na LYNX účtu?

Za 2 nebo 3 pracovní dny.

Je nějaký poplatek za vklad?

Z naší strany nikoliv, Vaše banka Vám může naúčtovat poplatek za odchozí platbu.

Peníze nepřišly – co teď?

Pokud byly peníze z Vašeho bankovního účty strženy a již uběhly 3 pracovní dny, pošlete nám prosím na info@lynxbroker.cz potvrzení o provedení transakce a my platbu dohledáme a spárujeme manuálně.

Co dělat, když jsem zapomněl vyplnit zprávu pro příjemce?

Pošlete nám prosím na info@lynxbroker.cz detail transakce vyexportovaný v PDF a my platbu dohledáme a spárujeme manuálně.

Je možné vložit peníze kartou, nebo z účtu někoho jiného?

Nikoliv, ani v případě že se jedná o Vašeho bratra/manželku apod.

Je možné vložit peníze z elektronických peněženek typu TransferWise?

Nikoliv. Tito poskytovatelé často používají zprostředkovatele pro realizaci plateb, tudíž nejsme schopni ověřit opravdového majitele účtu. Platba proto nebude připsána.

K čemu je korespondenční banka?

Pokud nemá Vaše banka u cílové banky vedený tzv. reciproční účet, musí pro převod využít služeb jiné, tzv. korespondenční banky. Tato banka si může za své služby účtovat dodatečný poplatek, jehož výši by Vám měl sdělit Váš osobní bankéř.

Co se stane, když pošlu prostředky na účet, který je veden v jiné měně?

Banka příjemce nemůže takovýto vklad přijmout a dojde k jeho vrácení na váš bankovní účet. Proces vrácení standardně trvá okolo 10 pracovních dnů. V průběhu zaslání a vrácení takové platby, může dojít k měnovým konverzím, které pro vás ve výsledku budou nevýhodné. Proto doporučujeme důkladně zkontrolovat, že prostředky posíláte na bankovní účet k tomu určený a pokud jste již prostředky na špatný účet zaslali, tak neprodleně si vyžádat stažení platby u Vašeho osobního bankéře.

Mohu LYNX účet využívat pouze nebo převážně na měnové konverze?

Nikoliv. Pokud budou na účtu konverze a vklady a výběry v různých měnách výrazně převyšovat objem investic, budete vyzváni k uzavření účtu.

Vzhledem ke změně informací o bankovním účtu ve všech měnách důrazně doporučujeme zkontrolovat aktuální pokyny k vkladu při vytvoření oznámení. Kvůli riziku phishingu nekomunikujeme informace o bankovních účtech pro vklady.

Máte další dotazy?

Kontaktujte nás telefonicky, e-mailem nebo využijte chat v pravém dolním rohu na webu. Jsme k dispozici každý všední den od 8:00 do 18:00 hodin.

Kontaktujte nás

Martin Bartoš
Martin Bartoš
Senior Account Manager