Jak vybrat peníze z investičního účtu

V tomto návodu si ukážeme, jak vybrat peníze z LYNX na Váš bankovní účet. Naleznete zde rovněž sekci nejčastěji kladených dotazů.
Výběry v CZK jsou odesílány z Německa. Vaše banka Vám může naúčtovat poplatek za příchozí zahraniční platbu nebo za využití korespondenční banky. Na otevření účtu pro CZK v ČR pracujeme, bohužel nemáme informace kdy a jestli se tak stane.

Otevřete si v prohlížeči webovou stránku www.lynxbroker.cz a přihlaste se do Správy účtu.

V levé části obrazovky klikněte na možnost Withdraw 1.

1

Po pravé straně zvolte měnu 1, kterou chcete vybrat. Následně klikněte na Connect your bank 2.

2
1

 

Nyní je nutné vyplnit detaily o Vašem bankovním účtu. V Account Nickname 1 si nastavíte název, pod kterým bude tento bankovní účet uložen. Ve volbě Where will the funds be deposited 2 uvedete Bank, v nabídce Bank Country 3 uvedete zemi, kde Vaše banka sídlí. Do kolonky International Bank Account Number 4 uvedete číslo Vašeho bankovního účtu ve formátu IBAN. Po jeho zadání jej systém zkontroluje v databázi a je možné, že po Vás bude vyžadovat zadání korespondenční banky.

Pokud systém bude vyžadovat zadání korespondenční banky 5, tak si prosím otevřete roletku „Výběr korespondenční banky“ níže.

V řádku Bank / Institution Account Holder je vyplněno Vaše jméno 6. Následně klikněte na Save Bank Information 7.

1
2
3
4
5
6
7

 

Na následující stránce musíte vše potvrdit zadáním Vašeho uživatelského jména do Username 1 a hesla do pole Password 2. Pak stačí jen kliknout na Continue 3 a v závislosti a tom, jak je Váš účet zabezpečen, musíte vše potvrdit na dvoufaktorovém zabezpečení – nejčastěji v mobilní aplikaci. Poté je Váš bankovní účet uložen i pro opakované výběry do budoucna.

1
2
3

 

Pokud chcete vzápětí vybrat prostředky, klikněte prosím vpravo dole na Create Transfer 1.

1

Pokud Vaše banka nemá u naší banky vedený tzv. reciproční účet, bude platba odeslána skrze korespondenční banku. Systém Vám tuto možnost automaticky nabídne hned poté, co prověří Vámi zadaný IBAN. Předvolenou banku uvede ve vyskakujícím okně Correspondent Selection 1 .

Ačkoliv čerpáme informace přímo ze SWIFT databáze, je potřeba správnost údajů o korespondenční bance ověřit u Vašeho osobního bankéře, nebo na stránkách Vaší banky.

Banku vyberte kliknutím na její název. Pokud se liší od banky v nabídce, klikněte na Provide Correspondent Information 2.

1
2

 

Zde pak stačí zadat do pole SWIFT/BIC Code 1 SWIFT kód příslušné banky a kliknout na Submit 2.

1
2

 

Následně Vám systém zobrazí souhrn informací a kliknete vpravo dole na Save Bank Information 1.

1

 

Na následující stránce musíte vše potvrdit zadáním Vašeho uživatelského jména do Username 1 a hesla do pole Password 2. Pak stačí jen kliknout na Continue 3 a v závislosti a tom, jak je Váš účet zabezpečen, musíte vše potvrdit na dvoufaktorovém zabezpečení – nejčastěji v mobilní aplikaci. Poté je Váš bankovní účet uložen i pro opakované výběry do budoucna.

1
2
3

Pokud chcete vzápětí vybrat prostředky, klikněte prosím vpravo dole na Create Transfer 1.

1

Pokud chcete vybrat peníze na bankovní účet, který již máte v platformě uložený, klikněte na něj, konkrétně na volbu Select 1.

1

 

Na následující stránce si zkontrolujte číslo bankovního účtu a zadejte částku, kterou chcete vybrat do pole Withdrawal Amount 1. Poté klikněte na Create Withdrawal 2. Pokud se Vám částka dostupná pro výběr nezdá správná, podívejte se do sekce nejčastějších dotazů.

1
2

 

Na následujíc stránce musíte vše potvrdit zadáním Vašeho uživatelského jména do Username 1 a hesla do pole Password 2. Pak stačí jen kliknout na Continue 3 a v závislosti a tom, jak je Váš účet zabezpečen, musíte vše potvrdit na dvoufaktorovém zabezpečení – nejčastěji v mobilní aplikaci. Poté je Váš výběr potvrzen.

1
2
3

Systém mi ukazuje, že nemohu vybrat žádné peníze – jak je to možné?

Nejčastěji je to způsobené tím, že vybíráte měnu, kterou na účtu nemáte. Dalším důvodem je často to, že máte hotovostní účet a prostředky z konverze nebo prodeje akcií ještě nebyly vypořádány – což trvá obvykle dva pracovní dny.

Pokud máte maržový účet, po migraci do Irska není možné vybrat hotovost a tím zvýšit „napáčení“ účtu.

Kdy uvidím peníze na bankovním účtu?

Doba se liší podle vybírané měny, banky apod., ale standardně do 3 pracovních dnů.

Je výběr nějak zpoplatněn?

Z naší strany je jednou za kalendářní měsíc vždy zdarma, bez ohledu na měnu. Další v daném měsíci zpoplatněné jsou, bližší informace najdete v našem sazebníku. Vaše banka Vám může účtovat poplatek za využití korespondenční banky, nebo za příchozí platbu.

Kde najdu můj IBAN?

Ve Vašem eBankingu, případně na výpisu z Vašeho bankovního účtu. Můžete případně využít IBAN kalkulačku.

Jsou na výběry nějaké limity?

Ano, záleží na tom, jak máte Váš účet zabezpečen. Nejčastější je mobilní aplikace LYNX Trading, zde je limit na výběr 1.000.000$. Stejný limit má i maximální souhrnná částka výběrů za 5 pracovních dnů.

Je možné vybrat peníze na účet mé manželky/bratra/kamaráda?

Nikoliv, prostředky je možné vybrat pouze na Váš bankovní účet.

Včera mi přišel na účet vklad a dnes jej chci vybrat – proč mi to systém neumožňuje?

Po připsání vkladu je potřeba počkat 3 pracovní dni, než je možné jej vybrat.

Mohu LYNX účet využívat pouze nebo převážně na měnové konverze?

Nikoliv. Pokud budou na účtu konverze a vklady a výběry v různých měnách výrazně převyšovat objem investic, budete vyzváni k uzavření účtu.

Máte další dotazy?

Kontaktujte nás telefonicky, e-mailem nebo využijte chat v pravém dolním rohu na webu. Jsme k dispozici každý všední den od 8:00 do 18:00 hodin.

Kontaktujte nás

Martin Bartoš
Martin Bartoš
Senior Account Manager